ביטוח קבוצתי או ביטוח פרטי?

ביטוח קבוצתי או ביטוח פרטי?

ביטוח בריאות קבוצתי (ביטוח בריאות קולקטיבי) אינו שונה באופן מהותי מביטוח בריאות פרטי במובן הזה שמבחינת רמת הכיסוי המובטחת למבוטחים, קיימת זהות בין מרכיבי הפוליסה הפרטית לקבוצתית. עם זאת, ישנם נתונים מסוימים המפרידים בין הביטוח הפרטי לקבוצתי, המעמידים את הפוליסות הקבוצתיות בעמדת יתרון מובהקת. כך, לדוגמה, הפוליסות הקבוצתיות מעמידות לרשות המבוטחים מספר הרחבות ביטוחיות וכיסויים בתחום הבריאות, שלא נכללים במסגרת הפוליסות הפרטיות. במאמר שלפניכם נפרט אודות היתרונות של ביטוח קבוצתי על פני ביטוח פרטי.

היתרונות של ביטוח קבוצתי על פני ביטוח פרטי

עלות נמוכה של פוליסת ביטוח קולקטיבית

אחד היתרונות החשובים ביותר העומדים לצדן של הפוליסות הקבוצתיות הוא העלות הנמוכה שלהן. חשוב להבין כי חברות הביטוח נותנות עדיפות לפוליסות קבוצתיות ולכן לרוב ההצעות יהיו אטרקטיביות כאשר מדובר בקולקטיב. מעבר לכך, תהליך המשא ומתן במקרה של ביטוח קבוצתי מתנהל מול חברות הביטוח על ידי גוף ייצוגי הנבחר על ידי המבוטחים בקבוצה. מטבע הדברים לגוף גדול ישנה השפעה גדולה יותר על חברות הביטוח ובנוסף לכך, לנגד עיני הגוף המייצג עומד אינטרס אחד בלבד – להשיג את המחיר הנמוך ביותר תוך הכללת כמה שיותר אלמנטים ביטוחיים במסגרת הפוליסה.

אין צורך בהצהרת בריאות

יתרון משמעותי נוסף הגלום בפוליסות הקבוצתיות הוא שברוב הפוליסות הקבוצתיות, אין צורך להעביר לחברת הביטוח הצהרת בריאות. מדובר ביתרון משמעותי, כיוון שאם מאן דהו מעוניין לרכוש פוליסת ביטוח פרטית, עליו להעביר הצהרת בריאות ללא סייג. ההצהרה כוללת שאלות מפורטות ביותר הנוגעות למצבו הרפואי ובנוסף, עליו לדווח על ההיסטוריה הרפואית שלו. כך, לדוגמה, חברת הביטוח תתעניין בנוגע לשברים בעצמות, תאונות דרכים שעבר, מחלות קשות שהחלים מהן ועוד.

על סמך ניתוח הנתונים מחליטה חברת הביטוח האם לספק את הפוליסה ואם מתקבלת החלטה חיובית, מסייעות לה התשובות שהעניק אותו אדם לגבש החלטה בנוגע לתנאי הפוליסה. למעשה, אין זה מן הנמנע שחברת הביטוח תואיל לספק פוליסה מקיפה, אך להחריג ממנה איבר מסוים. בהתאם לכך, אין זה מן הנמנע שאדם שסבל מפריצת דיסק לא יוכל להשיג כיסוי נגד בעיות הקשורות לעמוד השדרה, שאדם סוכרתי לא יוכל להשיג כיסוי כנגד סיבוכי מחלת הסוכרת ועוד.

כשמדובר בפוליסות קבוצתיות, חברת הביטוח לוקחת על עצמה את הסיכון ולא מבקשת לקבל לידיה הצהרות בריאות מהמבוטחים ממספר טעמים, הקשורים כמובן לשיקולים פיננסיים כאלה ואחרים.

מידע נוסף בנושא:

קבלה של מבוטחים בני כל הגילאים

יתרון מובהק וחשוב נוסף הוא שבמסגרת הפוליסות הקבוצתיות ניתן ליהנות מביטוח ללא קשר לגיל המבוטח. כשמדובר בביטוח פרטי, ברוב המקרים הפוליסה נרכשת כאשר המבוטח עוד צעיר. אי לכך, מצבו הרפואי המצוין מאפשר לו ליהנות מפוליסת ביטוח בריאות ללא החרגות או תנאים מיוחדים. עם זאת, במהלך השנים כל אחד מאיתנו חווה הידרדרות מסוימת במצבו הבריאותי, כולנו עוברים ניתוחים, תאונות, מחלות ושאר מרעין בישין ובסופו של דבר כל הבעיות האלה ישפיעו על תוצאת החיתומים בכל מקרה שבו אותו אדם שכבר אינו צעיר ירצה לעבור לחברה אחרת.

בזמן המעבר, החברה החדשה תרצה לבצע תהליך חיתום וישנו סיכוי טוב שאדם מבוגר ייתקל בקשיים במעמד קבלת הפוליסה החדשה. הפוליסות הקבוצתיות לעומת זאת לא עושות כל הבחנה בין מבוטח צעיר למבוגר בשלב בחינת הבקשות לפוליסה.

לקבלת פרטים נוספים על היתרונות של ביטוח קבוצתי על פני ביטוח פרטי, אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום עם אנשי המקצוע המומחים של חברת פרש קונספט בטלפון 073-2291344 או באמצעות טופס יצירת הקשר.